معرفی بهترین دوربین های DSLR برای خرید در سال 1401

 

با توجه به تعداد زیاد دوربین‌های DSLR مختلف، انتخاب مدلی که متناسب با بودجه شما باشد و تمام ویژگی‌های مورد نیاز شما را داشته باشد، ممکن است دشوار باشد. بدون شک دوربین های DSLR سالهاست که یکی از گزینه های محبوب در بین عکاسان بوده اند و این دوربین ها  به لطف برخورداری از کیفیت تصویر عالی و ویژگی‌های بسیار کاربردی در طول زمان های عکاسی و فیلمبرداری ، دوربین‌های DSLR ثابت کرده‌اند که ابزارهایی  هستند که بسیاری از عکاسان هر روز به آن اعتماد می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید ابزار مناسبی را پیدا کنید که متناسب با نیازهایتان باشد، در زیر لیستی از بهترین DLSR‌های موجود امروزی آمده است.

خرید دوربین - فروش دوربین - فروشگاه دوربین

امروزه در حالی که ما می دانیم دوربین های بدون آینه به وضوح آینده صنعت دوربین های دیجیتال را شامل می شوند  (برای اینکه بفهمید چرا، توصیه می کنیم مقاله دوربین های بدون آینه در مقابل DSLR خود را بخوانید)، اما در هر صورت گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب از میان دوربین های DSLR اینجا هستند. اکثر دوربین‌های DSLR مدرن کیفیت تصویر فوق‌العاده، عملکرد فوکوس خودکار فوق‌العاده سریع، ارگونومی عالی، بدنه مقاوم، کنترل دستی، عمر باتری طولانی و منظره یاب اپتیکال بسیار شفافی را ارائه می‌دهند که بسیاری از افراد آنها را نسبت به منظره‌یاب‌های الکترونیکی موجود در دوربین‌های بدون آینه ترجیح می‌دهند.

 

فهرست لنزهای موجود و قابل انتخاب برای دوربین‌های DSLR نیز بسیار گسترده است و انواع لنز های واید ، پرایم و تله و سوپر تله فتو را برای استفاده به همراه این دوربین  ها می توان انتخاب نمود.  انتخاب ها واقعاً گسترده است و با توجه به مدت زمانی که دوربین های DSLR در بازار هستند، می توان همه چیز را از یک لنز کلاسیک ارزان تا یک لنز مدرن با طراحی و پوشش های پیچیده را به همراه آنها خریداری کرد. علاوه بر این، تولیدکنندگان دوربین خطوط محبوب DSLR خود را اغلب به‌روزرسانی می‌کنند، که باعث محبوبیت و رقابت آن‌ها در بازار می‌شود.

 

می توان استدلال کرد که علیرغم تمام نوآوری هایی که در دنیای دوربین های بدون آینه اتفاق می افتد، بسیاری از عکاسان همچنان دوربین های DSLR را به خاطر نیازهای عکاسی خود ترجیح می دهند. برای بسیاری از افراد ، دوربین های DSLR اسب های کاری هستند که به سادگی کار را انجام می دهند، که دلیل کافی برای ادامه استفاده از آنها همواره وجود دارد و آنها را به بسیاری از گزینه های موجود در بازار می توان ترجیح داد .

خبر خوب دیگر این است که با توجه به فناوری بدون آینه، دوربین‌های DSLR ارزان‌تر از همیشه هستند. تعداد زیادی از گزینه های موجود در بازار قیمت ها را به پایین ترین حد تاریخی خود رسانده است، به طوری که دوربین های DSLR سطح پایه جدید به قیمت کمتر از 400 دلار و دوربین های فول فریم  به قیمت کمتر از 1500 دلار فروخته می شوند. و اگر مایل به بررسی بازار  خرید و فروش دوربین های کارکرده و دست دوم هستید، می توانید آنها را حتی ارزان تر تهیه کنید. همین امر در مورد لنزهای DSLR نیز صدق می کند. اگر مایل به خرید یک لنز قدیمی هستید، می توانید آن را با هزینه کسری از یک معادل مدرن تهیه کنید.

 

ما تصمیم گرفتیم لیستی از بهترین دوربین های DSLR برای معرفی خرید دوربین در سال 1400 تهیه کنیم و آنها را بر اساس تجربیات و ترجیحات شخصی خود رتبه بندی کنیم. اگرچه فهرست ما در اینجا جنبه یک پیشنهاد و راهنمایی برای خرید را دارد اما  امیدواریم که شما به بحث بپیوندید و نظر خود را با ما در میان بگذارید. بدون مقدمه، در اینجا 10 انتخاب برتر ما برای سال 1400 آمده است.

خرید دوربین - فروش دوربین - فروشگاه دوربین

1. نیکون D850

دوربین DSLR که جایگاه شماره 1 را در لیست ما دارد Nikon D850 است و به دلایل بسیار زیادی این دوربین  - مسلماً  بهترین و پیشرفته‌ترین دوربین DSLR است که نیکون تاکنون ساخته است.

دوربین نیکون D850 به لطف برخورداری از یک سنسور 45.7 مگاپیکسلی فول فریم BSI CMOS که قادر به ثبت جزئیات بسیار زیاد و ارایه یک محدوده دینامیکی عالی است، دوربینی رویایی برای نیازهای عکاسی از منظره، معماری و حتی عکاسی در  استودیو است. این دوربین به همراه با سیستم فوکوس خودکار پیشرفته، حساسیت فوکوس خودکار در نور کم، RGB متر پیشرفته 181000 پیکسلی، پردازنده سریع EXPEED 5 و سرعت عکسبرداری مداوم 7 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) که می تواند تا 9 فریم در ثانیه افزایش یابد را ارایه می دهد . دستگیره باتری و عمر باتری شگفت‌انگیز،باعث شده اند تا دوربین نیکون  D850 همچنین ابزاری قدرتمند برای عکاسی اکشن باشد  که آن را برای عکاسی ورزشی و حیات وحش بسیار مطلوب می‌کند. از سوی دیگر در طول زمان های فیلمبرداری قابلیت تصویر برداری 4K با استفاده از تمام سطح سنسور و  با قابلیت خروجی ویدیوی غیرفشرده 4:2:2 از طریق HDMI، فیلمبرداری اسلوموشن و همچنین قابلیت فیلمبرداری تایم لپس با کیفیت 4K , 8K  آن را به بهترین انتخاب برای نیازهای فیلمبرداری تبدیل کرده است. و در آخر، تمام ویژگی‌های اضافی مانند انباشته شدن فوکوس، صفحه نمایش LCD با قابلیت لمسی، دکمه‌های نورانی، وای‌فای داخلی و بلوتوث، ساختار مقاوم در برابر شرایط جوی و برخورداری از دو  درگاه کارت حافظه  نشان می‌دهد که نیکون از همه چیز در زرادخانه خود برای ساخت Nikon D850 استفاده کرده است. این محصول یک دوربین همه کاره  برای"همه کارها" است .

خرید دوربین - فروش دوربین - فروشگاه دوربین

2. Pentax K1 II

دومین دوربین DSLR برتر این لیست، Pentax K1 II است. وقتی برای اولین بار پنتاکس K1 اصلی را در دست گرفتیم، می دانستیم که ریکو با این دوربین به نقطه بالایی رسیده است. از نظر ویژگی، کمپانی تلاش کرده است تا تمامی موارد لازم را در درون ویژگی های این دوربین قرار دهد - تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه 5 محوره (IBIS)، Pixel Shift که چندین عکس می‌گیرد تا یک تصویر با وضوح بالا ایجاد کند، و همچنین ویژگی Astrotracer آن که به طور خودکار حالت های حرکت  زمین را جبران می‌کند از جمله ویژگی هایی هستند که در این دوربین وجود دارند . چرخش هنگام عکسبرداری از ستارگان ثابت کرد که فقط دوربین های بدون آینه نیستند که فناوری های جدید و هیجان انگیزی را به دوربین ها ارائه می کنند.

اگرچه Ricoh فقط به‌روزرسانی‌های بسیار جزئی را برای Pentax K1 II ارائه کرد که بیشتر بر ویژگی‌های موجود متمرکز بود، اما همچنان این دوربین یکی از توانمندترین دوربین‌های DSLR موجود در بازار است که ارزش زیادی را برای قیمت زیر ۲ هزار دلار ارائه می‌دهد. تنها مشکل ما با Pentax در حال حاضر انتخاب محدود لنز برای محصولات آن است با تنها حدود 14 لنز مدرن برای انتخاب، Pentax باید تلاش زیادی برای توسعه لنز انجام دهد تا آن را به یک سیستم DSLR واقعاً جذاب تبدیل کند…

 

3. نیکون D810

اگرچه Nikon D810 قبلاً با D850 جایگزین شده است، اما همچنان یک انتخاب عالی DSLR برای کسانی است که به وضوح بیش از 36 مگاپیکسل و تمام ویژگی های اضافی که با D850 جدید ارائه می شود، نیاز ندارند. این دوربین حدود 500 دلار ارزان تر از جایگزینی آن می باشد ، D810 هنوز به طور گسترده در اکثر  فروشگاه های دوربین و نمایندگی دوربین نیکون در دسترس است، و اگر به دنبال یک معامله واقعی هستید، می توانید دوربین های کارد کرده و دست دوم  را در فروشگاه مرکزی ایده آل دوربین جستجو کنید.

یکی از کاربران ایده آل دوربین در  مورد تجربه خود برای کار با دوربین Nikon D810 چنین می گوید :

اکنون که چهار سال است از Nikon D810 استفاده می کنم، باید بگویم که پیدا کردن یک بهانه  برای شکایت از این دوربین دشوار است. من با این دوربین به سرتاسر دنیا سفر کرده‌ام، از آن در انواع شرایط آب و هوایی استفاده کرده‌ام - از تپه‌های شنی گرفته تا دمای زیر صفر در ارتفاعات بالا، و هرگز یک بار هم من از این دوربین ناراحت نبوده ام .

در واقع، زمانی که Nikon D850 عرضه شد، از خودم پرسیدم که آیا ارزش این را دارد که به سمت آن بروم، به خصوص با توجه به اینکه همیشه سعی می کنم حداقل یک نسل از دوربین ها را قبل از ارتقاء رد کنم. پس از سنجیدن تمام جوانب مثبت و منفی، تصمیم گرفتم D810 خود را نگه دارم و به عکاسی با آن ادامه دهم. و من حتی برای یک لحظه هم از این تصمیم پشیمان نیستم!

خرید دوربین - فروش دوربین - فروشگاه دوربین

4. نیکون D780

اگر به وضوح 36+ مگاپیکسل نیاز ندارید و می‌خواهید تعادل عالی بین ویژگی‌ها و قیمت دوربین داشته باشید، Nikon D780 یکی دیگر از دوربین‌های فول فریم نیکون است که در توصیه به خوانندگان خود دریغ نمی‌کنیم. پیش از این، ما D750 را با ارزش ترین دوربین DSLR موجود در بازار می دانستیم و پس از اینکه نیکون دوربین D780 را معرفی کرد، به سرعت جای خود را به عنوان بهترین توصیه ما گرفت. D780 با ترکیب بهترین‌های دنیای DSLR و بدون آینه، تعادل فوق‌العاده‌ای از ویژگی‌ها، وضوح حسگر، کیفیت تصویر، ارگونومی، سیستم فوکوس خودکار عالی و قیمت را در میان دوربین‌های DSLR فعلی نیکون ایجاد می‌کند. به طور خلاصه، Nikon D780 یک دستگاه همه کاره عالی است که می تواند به طور موثر برای اکثر نیازهای عکاسی استفاده شود. در نتیجه، رتبه چهارم را به عنوان بهترین توصیه DSLR ما می گیرد.

خرید دوربین - فروش دوربین - فروشگاه دوربین

5. Canon 5D Mark IV

در حالی که برخی از عکاسان ممکن است بخواهند دوربین‌های DSLR کانن را به دلیل داشتن محدوده دینامیکی کمتر یا ویژگی‌های کمتر در مقایسه با سایر دوربین‌های DSLR موجود در بازار نادیده بگیرند، احتمالا اغلب آنها از دوربین‌های سری 5D کانن در وهله اول استفاده نکرده‌اند. ما تمام دوربین های سری 5D کانن را بررسی کرده ایم و در این رابطه  باید بگوییم که این دوربین‌ها  بسیار درجه یک هستند و بسیار قابل مقایسه با همتایان خود در نیکون میباشند . مطمئنا، ممکن است تفاوت هایی در وضوح و محدوده دینامیکی به نفع نیکون وجود داشته باشد، اما در نهایت، موفقیت یک سیستم دوربین توسط یک یا دو عامل از این قبیل تعیین نمی شود.

این دوربین دارای  سنسور 30.4 مگاپیکسلی خود که قادر به ارائه کیفیت تصویر فوق‌العاده (حتی در ISO بالا)، سیستم AF پیشرفته 61 نقطه‌ای، سرعت عکاسی پیاپی 7 فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی 4K ، WiFi/GPS داخلی و فوکوس خودکار Dual Pixel عالی هنگام استفاده از نمای زنده است  . دوربین کانن  Canon 5D Mark IV ابزاری قدرتمند برای عکاسان علاقه مند و حرفه ای است. علیرغم تمام پیشرفت‌هایی که در چند سال گذشته در مورد دوربین‌های بدون آینه دیده‌ایم، پیدا کردن دوربینی که بتواند در هنگام فیلم‌برداری به اندازه Canon 5D Mark IV (و سایر دوربین‌های Canon که دارای ویژگی Dual Pixel AF یکسان هستند ) بسیار دشوار است.

خرید دوربین - فروش دوربین - فروشگاه دوربین

6. Canon 6D Mark II

زمانی که Canon 6D Mark II منتشر شد، بسیاری از منتقدان آنلاین آن را یکی از بدترین نسخه‌های دوربین در تاریخ کانن نامیدند. به نظر نمی رسید که بسیاری از ویژگی های مدرنی که عکاسان و فیلمبرداران انتظار دیدن آن را داشتند مانند فیلمبرداری 4K  و محدوده دینامیکی بهبود یافته ارائه دهد و به نظر نمی رسید که بتواند با رقبای خود در بازار رقابت کند. با این حال، برای بسیاری از عکاسان Canon 6D که می‌خواستند دوربین‌های خود را ارتقا دهند، Canon 6D Mark II به لطف وضوح بیشتر (26.2 مگاپیکسل در مقابل 20.2 مگاپیکسل)، عکاسی پیاپی سریع‌تر (6.5 فریم در ثانیه در مقابل 4.5 فریم در ثانیه) انتخاب بسیار مطلوبی بود. سیستم فوکوس خودکار بسیار توانمندتر (AF 45 نقطه ای از نوع تمام متقاطع در مقابل AF 11 نقطه ای با سنسور تک نوع متقاطع)، LCD با قابلیت لمس کامل، GPS/WiFi/بلوتوث داخلی و از همه مهمتر فوکوس خودکار Dual Pixel AF برای تشخیص چهره و ردیابی بسیار دقیق هنگام فیلمبرداری از جمله ویژگی های بسیار قابل توجه در این دوربین می باشند.

در واقع، سیستم اتوفوکوس  Dual Pixel AF در Canon 6D Mark II به قدری خوب بود که دوربین را به محبوب ترین دوربین برای بسیاری از ولاگرها در YouTube تبدیل کرد. Canon 6D Mark II با قیمت 1600 دلاری خود بهترین ارزش را برای بسیاری از عکاسان و فیلمبرداران کانن ارائه می دهد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم آن را به عنوان شماره 6 در لیست بهترین دوربین های DSLR در بازار قرار دهیم.

خرید دوربین - فروش دوربین - فروشگاه دوربین

7. Canon 5DS R

پس از عرضه دوربین های Nikon D810 و Sony A7R / A7R II، بسیاری از عکاسان کانن از این واقعیت که کانن هیچ دوربینی با وضوح بالا برای نیازهای عکاسی از منظره، ماکرو، استودیو و محصول در جایی که وضوح تصویر مهم است، ارائه نداده بود، کاملا ناراضی بودند. پاسخ Canon به این دوربین‌های 5DS/ 5DSR بود که وضوح 50.6 مگاپیکسل را ارائه می‌کردند. جالب اینجاست که حتی امروز در سال 2022، دوربین های Canon 5DS / 5DS R هنوز وضوح بیشتری نسبت به هر دوربین فول فریم دیگری در بازار ارائه می دهند!

در حالی که Canon 5DS / 5DS R ممکن است ویژگی‌های ویدیویی مدرن مانند Dual Pixel AF یا فیلم‌برداری 4K نداشته باشد، اما کسانی که از این دوربین‌ها استفاده می‌کنند استدلال می‌کنند که این دوربین برای آن طراحی نشده است. کاربران دوربینهای کانن که به وضوح زیادی نیاز دارند همچنان از این دوربین ها برای نیازهای خود استفاده می کنند و منتظر هستند تا شرکت نسخه بعدی هیولای وضوح را ارائه دهد.

لازم به ذکر است که تنها تفاوت Canon 5DS و 5DS R در فیلتر Low-pass است. اگر قرار نیست از سوژه‌هایی با جزئیات بسیار زیاد (مانند پیراهن، لباس و غیره) عکس بگیرید، توصیه می‌کنم با Canon 5DS R همراه باشید، زیرا باعث می‌شود تصاویر دقیق‌تری دریافت کنید.

خرید دوربین - فروش دوربین - فروشگاه دوربین

8. نیکون D500

بدون شک Nikon D500 یکی از موردانتظارترین دوربین های عرضه شده در تاریخ نیکون بود. با توجه به بسیاری از عکاسان ورزشی و حیات وحش که خواهان یک دوربین APS-C سریع با ویژگی‌های حرفه‌ای و ساخت حرفه‌ای هستند، در این رابطه نیز نیکون شما را تنها نمی‌گذارد. در نتیجه، Nikon D500 در میان بسیاری از عکاسان نیکون به موفقیتی فوری دست یافت.

به لطف سیستم فوکوس خودکار فوق‌العاده سریع آن که از برترین دوربین های نیکون یعنی دوربین پیشرفته  D5 گرفته شده است، سرعت عکاسی پیاپی سریع 10 فریم در ثانیه، یک بافر عظیم با قابلیت نصب تا 200 تصویر خام، پردازنده سریع EXPEED 5، سیستم نورسنجی دقیق و عالی به همراه عملکرد در نور کم، Nikon D500 بهترین انتخاب ما در بین دوربین های DSLR APS-C است.

ارگونومی عالی نیکون، یک LCD زیبا با وضوح بالا، فیلمبرداری4K  و یک باتری قوی که امکان عکسبرداری بیش از 1200 عکس را با یک بار شارژ فراهم می کند، اضافه کنید و می توانید ببینید که چرا Nikon D500 از هر دوربین APS-C دیگری در بازار برای عکاسی برتری دارد.

خرید دوربین - فروش دوربین - فروشگاه دوربین

9. نیکون D7500

اگر قیمت Nikon D500 نسبت به بودجه شما بسیار بالاست، ممکن است بخواهید نگاهی دقیق به برادر کوچکتر آن، یعنی Nikon D7500 بیندازید. نیکون D7500 با تفاوت قیمت 750 دلاری، همان حسگر وضوح و همان پردازنده EXPEED 5 را ارائه می دهد، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که کیفیت تصویر بسیار مشابهی را مشاهده کنید.

در حالی که Nikon D7500 به 8 فریم در ثانیه محدود شده است (در مقابل 10 فریم در ثانیه در D500)، دارای یک بافر نسبتاً کوچک از 50 تصویر RAW، یک اسلات کارت حافظه SD، سیستم فوکوس خودکار 51 نقطه ای قدیمی تر و ساختار کلی پایین تر است. ویژگی ها برای نیازهای شما اهمیت خاصی ندارند، شاید بهتر باشد D7500 را تهیه کنید و به جای آن لنزهای باکیفیت را خریداری کنید.

خرید دوربین - فروش دوربین - فروشگاه دوربین

10. Canon 7D Mark II

آخرین، اما نه کم اهمیت ترین انتخاب ما دوربین Canon 7D Mark II است. در حالی که مدتی از به روز رسانی دوربین عکاسی اکشن کانن می گذرد، اما این محصول به لطف عکاسی پیاپی سریع 10 فریم در ثانیه، سیستم فوکوس خودکار 65 نقطه ای عالی تمام نوع متقاطع. عملکرد ISO بالا و ارگونومی عالی ، همچنان به عنوان برترین دوربین عکاسی اکشن برای عکاسان کانن باقی مانده است.

اگر کانن دوربین را با فناوری جدیدتر مانند ویژگی‌های ضبط ویدیوی 4K ، بافر بزرگ‌تر که می‌تواند بیش از 31 تصویر RAW را در خود جای دهد، نوع رسانه سریع‌تر، صفحه نمایش لمسی LCD با وضوح بالا و عمر باتری برتر به‌روزرسانی کند، دوربینی با قابلیت رقابت با Nikon D500 را در اختیار شما قرر می دهد . تقریباً چهار سال از عرضه Canon 7D Mark II می گذرد، بنابراین زمان آن رسیده است که Canon نسخه بعدی این دوربین محبوب را ارائه دهد.

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - فروشگاه مرکزی ایده آل دوربین

 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش