برای شروع عکاسی چه دوربین بخرم ؟

 

همیشه این سئوال مطرح است که بهترین دوربین برای عکاسان تازه کار چیست؟ بسیاری از مربیان عکاسی بر این باورند که بهترین دوربین برای یک هنرجوی تازه کار دوربین است که خرید آن خیلی گران نیست، اما همچنان کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد و با یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، و هنرجوی عکاسی می‌تواند تکنیک‌های پیشرفته‌تر و سبک‌های عکاسی را با آن امتحان کند. مسلما در این رابطه یک دوربین DSLR یا یک دوربین میرورلس را می توان انتخاب نمود.

فروشگاه مرکزی ایده آل دوربین

همیشه بحث میان انتخاب یک دوربین آینه دار یا یک دوربین بدون آینه نیز وجود دارد و در بین محصولات موجود در هر دو گروه از این دوربین ها تعداد زیادی از محصولات وجود دارند که شما می توانید برای شروع یادگیری عکاسی از آنها استفاده نمایید . ما در این بررسی ، هر دو گروه از دوربین های سطح مبتدی آینه دار و یا بدون آینه را مورد ارزیابی قرار داده ایم .

به طور کلی، یک DSLR با عمر باتری بهتر، بدنه ای بزرگتر و درشت تر خواهد داشت . در هر صورت ممکن است هزینه خرید آن کمی کمتر باشد و شما طیف وسیعی از لنزها را برای استفاده به همراه یک دوربین آینه دار می توانید انتخاب کنید. دوربین های بدون آینه بدنه ای  کوچک‌تر و سبک‌تر خواهد داشت و انتخاب بهتری برای استفاده در طول زمان های فیلمبرداری و وبلاگ‌نویسی خواهند بود.

ما چند نکته دیگر برای انتخاب بهترین دوربینهای سطح  مبتدی در این مقاله داده ایم، اما چیزی که خلاصه می شود قیمت، تطبیق پذیری و سهولت استفاده است.

 

هنگام خرید یک دوربین ، باید در مورد لنزها نیز فکر کنید.

دوربین های سطح مبتدی در هر دو گروه آینه دار یا بدون آینه به همراه یک لنز کیت فروخته می شوند و  بدیهی است که خرید فقط برای بدنه ارزان‌تر است، اما صرفه اقتصادی آن کاذب است – مگر اینکه از قبل لنز داشته باشید، همیشه به جای خرید جداگانه لنز، یک لنز کیت ارزان‌تر است. معمولاً یک لنز زوم 3 برابری یا مشابه آن را دریافت خواهید کرد -  که برای شروع کار خوب است.

1- دوربین نیکون Nikon D3500

اگر فکر می کنید که دوربین های DSLR دوربین های گران قیمت و پیچیده ای هستند ، اشتباه می کنید. دوربین نیکون Nikon D3500 یک دوربین ساده و با کاربری آسان است که شروع یادگیری عکاسی را برای شما لذتبخش  می نماید . با خرید این دوربین شما می توانید تعداد زیادی از کنترل های لازم برای امجام یک عکاسی حرفه ای تر را به راحتی در اختیار داشته باشید . این دوربین دارای بدنه ای کوچک و کم حجم است . تعدادی از دکمه ها بر روی بدنه آن وجود دارند که به شما اجازه می دهند تا کنترل های دوربین را در دست بگیرید . همچنین یک حالت " راهنما " در میان مود های تنظیمات این دوربین وجود دارد که به شما اجازه می دهد بدون نیاز به استفاده از تنظیمات حرفه ای تر ، فقط به گرفتن یک عکس خوب و زیبا فکر کنید. به همراه این دوربین شما می توانید یک لنز Nikon AF-P DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR را به عنوان لنز کیت خریداری کنید و با استفاده از آن در بسیاری از موقعیت های عکاسی به راحتی عکس بگیرید. این دوربین با سرعت عکاسی 5fps یک محصول نسبتا قابل قبول برای عکاسی از صحنه های عادی و روزانه می باشد.

 

2- دوربین کانن Canon EOS 250D

کانن EOS 250D ارزان ترین دوربین سطح مبتدی نیست اما به طور قطع یکی از باکیفیت ترین دوربین هایی است که در این رده بندی می توانید پیدا کنید. پرداخت کمی پول بیشتر برای خرید این دوربین قطعا ارزش آن را دارد. در درون بدنه این دوربین یک سنسور 24 مگاپیکسلی قرار دارد و صفحه ال سی دی لمسی و بازشونده آن کیفیت لازم برای تماشای تصاویر به صورت نمای زنده را در اختیار شما قرار می دهد. اگر به محتوا نویسی و تهیه عکس و فیلم برای شبکه های اجتماعی خود نیاز دارید ، دوربین کانن EOS 250D یکی از بهترین گزینه ها برای پیشنهاد به شما می باشد. توجه داشته باشید که این دوربین از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K برخوردار است . به همراه این دوربین شما می توانید یک لنز کیت Canon EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM را نیز تهیه کنید و همانگونه که می دانیم این لنز کیت ، قدرت عکاسی در بسیاری از شرایط را برای شما به وجود می آورد .

 

3 – دوربین سونی Sony ZV-E10

اگر شما در زمره آن دسته از کابرانی هستید که عکاسی و فیلمبرداری به یک اندازه برای شما مهم است ، دوربین سونی Sony ZV-E10 را به شما پیشنهاد می دهیم . این دوربین به طور خاص برای محتوا نویسان و بلاگر ها طراحی شده است. البته این دوربین دارای قدرت عکاسی قابل قبولی است اما عدم وجود ویزور الکترونیکی در آن به معنای آن است که برای فیلمبرداری مناسب تر می باشد. این دوربین دارای قدرت فیلمبرداری با کیفیت 4K است و صفحه نمایش آن از قابلیت بازشوندگی و چرخش کامل برخوردار می باشد . میکروفون داخلی این دوربین کاملا پر قدرت است و سیستم اتوفوکوس پیشرفته سونی در این دوربین متضمن آن است که سوژه شما در هر حالتی دارای جزئیات کامل خواهد بود. منو های این دوربین از قابلیت کنترل لمسی برخوردار نیستند .

 

4- دوربین نیکون  Nikon Z fc

اگر شکل و شمایل دوربین های عکاسی قدیمی برای شما جذاب است ،  Nikon Z fc یک دوربین برای شما می باشد. در طراحی این دوربین ، کمپانی نیکون تلاش نموده است تا ظاهری شبیه به دوربین های قدیمی تر را در آن به وجود آورد و قرار گیری تعداد زیادی از دایل های کنترل بر روی بدنه آن به شما اجازه می دهد تا شبیه به یک عکاس حرفه ای ؛ کنترل های دوربین را در دست داشته باشید. این دوربین دارای یک سنسور APS-C است و کیفیت تصویری شبیه به تمام دوربین های کراپ سنسور میکون را به وجود می آورد.

خرید دوربین نیکون Nikon ZFC

 

5- دوربین کانن Canon EOS M50 Mark II

دوربین کانن Canon EOS M50 Mark II یک دوربین میرورلس میان رده است که در درون بدنه آن از یک سنسور 24MP APS-C CMOS به همراه پردازشگر DIGIC 8 استفاده شده است . بنا بر اعلام کانن ؛ در طراحی این دوربین از آخرین فناوری Dual Pixel AF کمپانی استفاده شده است. در طول چند سال گذشته ، کمپانی کانن نیز تلاش نموده است تا دوربین های مخصوصی برای محتوان نگاری شبکه های اجتماعی تولید کند و در این بین دوربین Canon EOS M50 Mark II را نیز یکی از محصولات مورد توجه بلاگر ها باید به شمار آورد .

این دوربین دارای قابلیت فیلمبرداری به صورت عمودی است و برای فیلمبرداری سوکت ورودی میکروفون را نیز در اختیار شما قرار می دهد . فیلمبرداری 4K در این محصول محدود به حالت 24p می باشد و در این کیفیت سیستم Dual Pixel AF قابل استفاده نخواهد بود.

 

6- دوربین کانن EOS 850D

دوربین کانن EOS 850D نیز یک دوربین سطح مبتدی برای شروع یادگیری عکاسی است اما آنرا یک دوربین کاملا به روز رسانی شده باید به شمار آورد. در درون بدنه این دوربین از یک سنسور 24 Megapixel APS-C CMOS به همراه پردازشگر DIGIC 8 استفاده شده است. سیستم اتوفوکوس آن 45 نقطه ای تمام کراس است و سیستم Dual Pixel AF آن در حالت نمای زنده و برای زمان فیلمبرداری نیز قابل استفاده می باشد. صفحه نمایش این دوربین دارای قابلیت کنترل لمسی است و بازشونده و کاملا چرخان می باشد. فیلمبرداری 4K در 24p و کیفیت Full HD در 60p قابل استفاده است .

خرید دوربین کانن Canon EOS 850D

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش